Игорь Колиушко _ Вторник, 13 сентября 2011, 15:34 Версия для печати Комментарии 7
Більше того, іноді складається враження, що ліва рука не відає, що творить права.
Дуже простий приклад з життя підприємців. 7 квітня поточного року парламент скасував свідоцтва про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Цей крок було подано як спрощення для бізнесу, адже на один папірець стало менше.
Насправді, цей захід виглядає великим шахрайством з боку держави.
По-перше, останнім часом в Україні особливих проблем з реєстрацією суб'єктів господарювання не було.
Зрештою, новий закон не скасував реєстрацію і не змінив її процедуру, а лише скасував видачу документа, що підтверджував факт реєстрації. Отже, з чим боролися "дерегулятори" невідомо.
По-друге, у багатьох ситуаціях - починаючи, з укладення угоди з новим контрагентом - підприємцям необхідно засвідчувати свій статус.
Для цього і необхідно було свідоцтво про державну реєстрацію, яке засвідчувало підприємницький статус "раз і назавжди". Відтепер же для цього треба додатково звертатися до державного реєстратора за отриманням виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців.
Тобто, замість одного папірця треба подати інший, за яким особі доведеться звертатися щоразу, коли в цьому виникне потреба...
Сам же ж "реформаторський" закон від 7 квітня містив чималий перелік випадків, коли це необхідно.
Для прикладу, у законі "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", який набув чинності від 1 січня поточного року, спочатку були вказані взагалі об'єктивно-невиконувані норми.
Зокрема, фізичні особи–підприємці повинні були доводити, що виконувані роботи чи надавані послуги відповідають видам діяльності, що зазначені у Свідоцтві про державну реєстрацію.
Раніше, ухвалюючи таку норму, законодавець мабуть не знав, що у свідоцтві такі види взагалі ніколи не зазначалися. Відтепер же законодавство "впорядкували", і закон передбачає підтвердження даного факту витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Наразі вже й не запитуємо, чому види діяльності, принаймні для "спрощенців", не можуть посвідчуватись, як і раніше, свідоцтвом про сплату єдиного податку, у якому такі відомості були завжди.
Цікаво лише дізнатися, хто саме виграв від такої дерегуляції? Адже підприємців у нас мільйони, і якщо кожен з них отримає витяг хоча б один раз, заплативши при цьому понад 50 гривень, набігає непогана сума.
Іншими словами, хто є реальним власником реєстру, щоб отримувати на ньому прибуток?
Ну і, звичайно, цікавим є питання, хто і як проводить реформу адміністративних послуг в Україні. Тобто, хто відповідає за цю реформу, зокрема в уряді?
Чому реальні кроки не узгоджуються з заявленими деклараціями? Де план реформи? До речі, глава держави 15 серпня "дав прем'єр-міністру доручення" забезпечити підготовку до затвердження плану заходів щодо реформування сфери адміністративних послуг. Термін виконання — 1 вересня поточного року…
Таким чином, складається враження, що замість того, аби вирішувати проблеми та ухвалювати необхідні суспільству адміністративно-процедурний кодекс та закон "Про адміністративні послуги", наша влада, прикриваючись дерегуляцією "а-ля закон від 7 квітня", турбується лише про нові побори з громадян для державного апарату.
Комментариев нет:
Отправить комментарий